torsdag den 12. juli 2012

Ornamentik




I min mors gemmer faldt jeg for nylig over denne fantastiske bog, som er stopfyldt med fotos af ornamentik fra hele verden. Mønstre på keramik fra Grækenland, vævede tæpper fra Persien, broderede løbere og strikkede vanter fra Skandinavien og lakæsker og skåle fra Kina. Det er virkelig entografi på højt plan.


Bogen har tilhørt min farmor, og da jeg sad og kiggede i den, tænkte jeg, at det måske ikke kun var på min mors side, at de kreative årer flød. Det er i hvert fald skægt at tænke på, at min farmor (som døde, da jeg var 7 år) har siddet ligesom jeg og fundet inspiration og glæde ved at se på bogens mange fantastiske billeder.


Jeg kan ikke vente med at komme i gang med at brodere store blomsterdekorationer og eksperimentere med farvekombinationer i papir og stof.




1 kommentar:

  1. ja det er en fin bog!
    glæder mig til at se, hvad du bliver inspireret til :)

    SvarSlet

Kom gerne med kommentarer. Altid dejligt at vide, at der er nogen på den anden side af skærmen.