onsdag den 22. maj 2013

Bogomslag i patchwork

 
Jeg skal et smut til London med min mand. På min ønskeliste for turen står bl.a. et besøg på Victoria and Albert Museum for at se på kjoler, Kaffe Fasset udstilling på Fashion and Textile Museum og en tur til Liberty mekka nr. 1 butikken Shaukat.
 
Til at opsamle alle mine idéer, udklip og stofprøver medbringer jeg en lille notesbog. Nogle ville måske kalde det en skitsebog, men selv om jeg lige har fumlet mig igennem et tegneforløb, så kan jeg godt forudse, at bogen ikke kommer hjem spækket med smarte modeskitser. Men derfor kan den jo godt få et fint omslag, inden den skal på tur.
 
 
Størrelsen på omslaget er målet på bogen slået op samt en fold ind på hver side til at holde det fast med. Omslaget er syet i patchwork-trekanter i forskellige typer jeans-stof.

Trekanterne er først klippet i papir.


Og dernæst er de klippet i stof med sømrum på ca. ½ cm.


På indersiden både for og bag sidder en flap, som holder omslaget på plads. Her har jeg placeret en lomme til kort, billetter og andre vigtige papirlapper, som altid ligger og flyder nederst i tasken.
 
 
 

 
 Det færdige omslag er blevet lidt rustikt i sit udseende, hvilket skyldes, at jeg på bedste dogme-vis ville se, om det kunne sys udelukkede med brug af min nye overlocker!!  

 

Det kunne faktisk godt lade sig gøre, og det tog under en time.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med kommentarer. Altid dejligt at vide, at der er nogen på den anden side af skærmen.