onsdag den 8. februar 2012

Den nye stol


I efteråret var jeg til en inspirationsaften hos møbelhuset BoKoncept med Laura Scheuer Trøstrup, som blandt meget andet bestyrer bolig- og designbloggen The Sweet Spot.

Som en del af aftenens arrangement var der en konkurrence, hvor man kunne vinde lænestolen Imola. Jeg var primært kommet for at møde Laura, så jeg havde egentlig ikke bidt mærke i konkurrencen. Men nu jeg var der, kunne jeg lige så godt deltage - og vinde et styk lænestol med valgfrit betræk.

Vi valgte mørkegrå uldfilt: klassisk og diskret, og viste det sig, da stolen ankom, også lidt mørkt. Så i gang med at fylde farve på.

Først min mors og kusines fantastiske oldemor-tæppe, som ellers normalt bor i min udestue. Men det var ligesom ikke nok, så stærkt inspireret af Lena Haulrigs nyfortolkede marokkopuder syede jeg en gang forår på pudeform.


Puden er ca. 40 cm. i diameter og syet af 2 runde stykker stof med et 10 cm. mellemstykke, fyldt med fiberfyld og dekoreret med bomuldsgarn og en grøn knap.


Og den pynter også i andre af hjemmets stole.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med kommentarer. Altid dejligt at vide, at der er nogen på den anden side af skærmen.