mandag den 6. februar 2012

Et Gormitti-landskab

"Hvert sekund er dyrebart og skal udnyttes fuldt ud. Legen kan stoppe når som helst, så der skal leges i bund hver eneste gang."
Citatet kommer fra Flemming Quist Møllers erindringsbog "Rytmeflip og abestreger". Hvor svært det af og til kan være at forsøge at efterleve dette enkle credo, så synes jeg, at man skylder sig selv at prøve. Børn er jo som bekendt dem, for hvem legen falder lettest, så vi voksne må tage ved lære af dem.



Disse små fyre hedder Gormittier og i efteråret var de Jeppes favorit-legetøj i badet, hvor han lavede landskaber med vandbaljer og vaskeklude, som han placerede figurerne i. Det gav mig idéen til at lave en landskab "på land" til plastik-vennerne. Jeg spurgte Jeppe, hvordan det skulle se ud, og i fællesskab fik vi tegnet en skitse på en tynd finérplade, og så gik vi ellers i gang med hønsenet og taperklister.


 

Nogle af Gormittierne bor i vand, nogle i bjerge, andre holder til i skoven, og så er der en flok, som elsker lava og vulkaner. Så rent geografisk er vi ude i et meget afvekslende landskab.



Til skoven brugte vi nogle små fyrre-træer, som jeg har købt i en butik, som handler med ting til modeljernbaner. Jeg skulle bruge et enkelt træ til en snekugle, men de kunne kun købes i poser med 20 stk., så nu har jeg et meget stort lager af juletræer.


Endelig blev malingen tør, og de små venner kunne flytte ind.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med kommentarer. Altid dejligt at vide, at der er nogen på den anden side af skærmen.