tirsdag den 14. februar 2012

Tidsfordriv


Jeg har ligget syg med influenza i min sofa med udsigt til mine sofapuder. Nogle af dem trænger gevaldigt til en make-over, så som tidsfordriv startede jeg med den brune med cirklerne.


Jeg startede med at pille betrækket fra hinanden og vaske og stryge det. Sådan nogle puder har det med at falde lidt sammen med tiden, så jeg rystede fjerene i puden sammen og syede inderforet lidt mindre, så puden igen blev tyk og fluffy.


Bag på stoffet med ciklerne strøg jeg en kraftig vliseline med tyndt pladevat, og så var jeg klar til at quilte nogle af pudens cirkler, så de fik mere struktur og form.


Jeg quiltede i hånden med brunt broderegarn - lige præcis den type stillesiddende nørkleri som en patient på vej i bedring har brug for.

2 kommentarer:

  1. Flotte puder du har lavet - mit næste projekt erogså nye sofapuder, men jeg er nødt til at købe nye puder, for de er så gamle, at fjerne kommer ud gennem pudevåret (mon ikke det hedder sådan) for eller er det da en rigtig god ide, det med at sy betrækket mindre, så de igen bliver mere fyldig.
    Puden i din lænestol er også bar så flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Randi!

      Det kan anbefales at "skrumpe" puden, det hjælper på selv de mest slunkne puder. Mine puder fælder også fjer i lange baner, men nyt betræk holder fjerene inde.

      Slet

Kom gerne med kommentarer. Altid dejligt at vide, at der er nogen på den anden side af skærmen.