onsdag den 29. august 2012

En havetraktor - i filt


Når man fylder 40 og har en rigtig stor græsplæne, så er et af de hedeste ønsker et tilskud til en havetraktor, så græsslåningen ikke tager en halv dag.

Det er altid lidt kedeligt at skulle forære folk penge, så da vores gode venner i Kolding ønskede sig dette, måtte jeg tænkte kreativt, så kortet blev mindst lige så sjovt, som gaven var kedelig.

 
Det blev til en havetraktor i filt med broderede blomster og applikerede bogstaver i Libertystof.
 
 
Jeg startede med en skabelon til traktoren, som jeg klippede ud i filt og syede på baggrunden med tungesting.
 
 
Dernæst broderede jeg saftigt grønt græs og blomster med hoveder af filtkugler, perler og knapper.
 
 
Endelig klippede jeg bogstaver ud af Libertystof og applikerede dem på som forklarende tekst - i fald mit "billede" ikke helt talte for sig selv.
 
 
Til sidst fik billedet en ramme af papir og en kuvert med plads til pengene. Gaven vakte lykke, og jeg glæder mig til at prøve den rigtige model næste sommer.

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med kommentarer. Altid dejligt at vide, at der er nogen på den anden side af skærmen.