fredag den 24. august 2012

Harlekinkort


Min far har lige haft fødselsdag. Hans ønskeseddel er som regel så lille, at det aldrig er nogen stor overraskelse, hvad han pakker op. Derfor er indpakning og kort nødt til at være lidt spændende, så de kan kompensere for det kendte indhold. I år pakkede Politikens Boghandel bogen ind for mig, så kortet måtte være det festlige indslag. Jeg lavede et harlekinkort til ham med udklip fra mit ynglingsboligblad Boligliv.


Du skal bruge:
  • Boligblade eller andre blade med gode billeder
  • Limstift og saks
  • Hvidt kort uden billede eller skrift
Klip en masse billeder ud med skægge motiver og skønne farver.

 
Klip papirstykkerne ud i harlekintern (også kaldet romber - tror jeg nok). Jeg brugte ikke nogen skabelon, men klippede dem ud på øjemål og rettede dem til bagefter, så de havde nogenlunde samme størrelse.


Dernæst limede jeg dem på forsiden af kortet med en limstift. Jeg lod der være lidt luft mellem de enkelte tern. Det kort jeg havde var cremefarvet, men det ville være flot med et ensfarvet kort i fx pink som baggrund.

2 kommentarer:

  1. Hej

    Rigtig god ide med selv at lave harlekin-tern på baggrund af billeder fra magasiner. Gætter dog på at din far er ganske tilfreds med et cremefarvet harlekinkort istedet for et lyserødt kort ;)

    SvarSlet
  2. Hej Tim!

    Tak for din kommentar. Ja, selv denne version var vist lige lidt for spraglet til min far, men jeg lavede den også mest for min egen skyld :-)

    SvarSlet

Kom gerne med kommentarer. Altid dejligt at vide, at der er nogen på den anden side af skærmen.