søndag den 1. april 2012

Påske - kyllinger og harer

Påsken nærmer sig, og når man som jeg elsker jul, så er påsken en god undskyldning for at dyrke nogle af de samme laster. Pynt og kreative idéer, god mad, søde sager og samling på familien.

Hos både Stof 2000 og Panduro Hobby findes der mange DIY idéer til påskepynt, og jeg har afprøvet nogle af dem. Hos Stof 2000 faldt jeg for et par år siden over et mønster på en påskehare, som var så sød, at jeg simpelthen måtte prøve at sy en selv.



Det blev til påskeharen Elisabeth, som Jeppe har døbt hende. Hun er syet i beige babyfløjl.  Og hendes øjne og snude er broderet på med broderegarn.

 





Indersiden af hendes ører er i lyserød fløjl, og desuden har hun fået lyserøde trædepuder på poterne.


Onde tunger mener, at hun ligner en mus, men til det siger hun bare fornærmet, at en mus bestemt ikke har sådan en sød hale lavet af en lyserød kugle i uldfilt.


Foruden påskeharen, så hører også kyllinger påsken til, og hos Stof og Stil fandt jeg dette enkle mønskter på en påskekylling. Denne er lavet i Liberty stof med næb og kam af filt.


Og dens ven er i grønt stof med en artsfælle i baggrunden.

Hold øje med bloggen - flere påsketing følger.



1 kommentar:

Kom gerne med kommentarer. Altid dejligt at vide, at der er nogen på den anden side af skærmen.