lørdag den 7. april 2012

Påskens søde bid


Hvert år samles min familie hos os, og sammen spiser vi os igennem en fantastisk påskefrokost. Alle medbringer en ret eller 2, og imellem retterne suser børnene ind og ud og spiller fodbold, plukker blomster og klatrer i træer.

I år var det vores opgave at stege lammekøllen og sørge for en sød bid til kaffen. Så jeg gentog successen med cupcakes fra Valdemars fødselsdag i september. Denne gang havde jeg tilføjet påske-smag til grunddejen i form af:
  • Skal fra 1 øko. appelsin og 1 øko. citron
  • 1 plade hakket, hvid chokolade
Kagerne er pyntet med gul glasur med krymmel og lyserød smørcreme med likøræg.

Jeg ville desuden også friste gæsterne med franske makroner i 2 forskellige farver. En gul med fyld af lemon curd og en lyselilla med fyld af dulce de laiche (karameliseret, kondenseret mælk). Noget gik helt galt, dejen drillede mig, makronerne faldt sammen og blev klistrede og flade. De gule var bløde og porøse, men kunne dog spises. Men alt kan ikke lykkes hver gang - det er jo også derfor bloggen hedder Ikke helt perfekt.

God påske til alle!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med kommentarer. Altid dejligt at vide, at der er nogen på den anden side af skærmen.