fredag den 4. februar 2011

Snuden i sporet

Det har de seneste uger været mit motto, mens jeg har gået og pakket mit arbejdsliv sammen og funderet over, hvad jeg skal sætte i stedet.


Jeg havde engang en chef, der elskede udtryk som: "Så går vi i helikopteren" og "Vi skal op af plovfuren". Det betød , at vi skulle løfte blikket og se tingene i en større sammenhæng, når vi blev for vanetænkende i vores måde at løse opgaver på.


I rigtig mange sammenhænge er det en god idé at gå lidt i helikopteren og forsøge at få øje på nye vinkler. Det er vel i virkeligheden også det, jeg er i gang med at gøre nu.


Men problemet er bare, at hver gang jeg kommer i tanke om noget sjovt, jeg kunne tænke mig at lave, så kommer jeg til at løfte blikket og gå i helikopteren. Og så har jeg en tendens til at skyde alle idéer ned, før de overhovedet er prøvet af. Jeg siger til mig selv, at det er jeg vist ikke dygtig nok til, eller det kan jeg vist ikke tjene penge på.


For at undgå at det her sker alt for mange gange i processen, husker jeg jævnligt mig selv på at holde snuden i sporet. Så i stedet for at løfte blikket og se langt frem, øver jeg mig i sænke blikket og koncentrere mig om kun at gøre, hvad jeg har lyst til lige nu.

Så snuden i sporet!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med kommentarer. Altid dejligt at vide, at der er nogen på den anden side af skærmen.